Κριτικές
Kριτικές και παρουσιάσεις από τα Μ.Μ.Ε.
Σε όλα τα έντυπα και ραδιοτηλεοπτικά μέσα της πόλης των Ιωαννίνων, καθώς επίσης και στην ΕΤ 1, BBC 2, LGR Λονδίνου, WDR Κολωνίας, Deutsche Welle, Βαυαρική Ραδιοφωνία Μονάχου, Star Channel, ΤV 100 Θεσ/νίκης, TV Ξάνθης, Σέρρες TV, Τηλε-Κέρκυρα κλπ. Εφημερίδες & Περιοδικά που έγραψαν κριτικές:
Αθήνα: Απογευματινή, Μεσημβρινή, Ελεύθερος Τύπος, Αδέσμευτος Τύπος, Βραδυνή, Καθημερινή, Ελεύθερος, Θεμέλιο, Ταξιδεύω, Ραδιοτηλεόραση, Επικοινωνία, EUARCE Information, Ελληνίδες Σοροπτιμίστριες, Πνευματική Ιδιοκτησία κ.ά.
Γερμανία: Schwetzinger Woche, Schwetzinger Zeitung, Die Rheinpfalz, Sudkurier, Schwartzwalder Bote, Badisches Tagblett
Λονδίνο: Ta Nea, Music Journal Magazine, Greek Gazette
"Η άψογη τεχνική του Γ. Χλίτσιου, οι απόλυτα ακριβείς κινήσεις του αλλά και το γεγονός ότι διηύθυνε όλη τη συναυλία από μνήμης, δημιούργησαν έντονα την αίσθηση ότι ένας νέος Μητρόπουλος γεννιέται."
Εφημερίδα "Ta Nea", Λονδίνο 7 Απριλίου 1994
"Mit Georg Chlitsios leitete ein hochtalentierter, vielversprechender Dirigent das musikalische Geschehen,…" (Με τον Γ.Χ. στη διεύθυνση, ένας πολυτάλαντος και πολλά υποσχόμενος μαέστρος στο μουσικό γίγνεσθαι,…)
Εφημερίδα "Die Rheinpfalz", Γερμανία 14 Νοεμβρίου 1994
"Τον παρατηρήσαμε να σκύβει με σεβασμό, γνώση και μέριμνα πάνω από την απαιτητική παρτιτούρα του Bizet για να προσφέρει μια άρτια ισορροπημένη, απολύτως οπερατική και λεπτομερή ερμηνεία της." "… χαιρόμαστε που από αυτή τη θέση μπορούμε να τονίσουμε ότι η πολλά υποσχόμενη Ηπειρωτική Όπερα, βρίσκεται στα χέρια ενός ικανού μαέστρου του οποίου η ευρεία μουσική μόρφωση, η ανησυχία και το ταλέντο μπορούν να την οδηγήσουν μελλοντικά σε πολλές ακόμη επιτυχίες.
Αθήνα: Απογευματινή, Μεσημβρινή, Ελεύθερος Τύπος, Αδέσμευτος Τύπος, Βραδυνή, Καθημερινή, Ελεύθερος, Θεμέλιο, Ταξιδεύω, Ραδιοτηλεόραση, Επικοινωνία, EUARCE Information, Ελληνίδες Σοροπτιμίστριες, Πνευματική Ιδιοκτησία κ.ά.
Γερμανία: Schwetzinger Woche, Schwetzinger Zeitung, Die Rheinpfalz, Sudkurier, Schwartzwalder Bote, Badisches Tagblett
Λονδίνο: Ta Nea, Music Journal Magazine, Greek Gazette
"Η άψογη τεχνική του Γ. Χλίτσιου, οι απόλυτα ακριβείς κινήσεις του αλλά και το γεγονός ότι διηύθυνε όλη τη συναυλία από μνήμης, δημιούργησαν έντονα την αίσθηση ότι ένας νέος Μητρόπουλος γεννιέται."
Εφημερίδα "Ta Nea", Λονδίνο 7 Απριλίου 1994
"Mit Georg Chlitsios leitete ein hochtalentierter, vielversprechender Dirigent das musikalische Geschehen,…" (Με τον Γ.Χ. στη διεύθυνση, ένας πολυτάλαντος και πολλά υποσχόμενος μαέστρος στο μουσικό γίγνεσθαι,…)
Εφημερίδα "Die Rheinpfalz", Γερμανία 14 Νοεμβρίου 1994
"Τον παρατηρήσαμε να σκύβει με σεβασμό, γνώση και μέριμνα πάνω από την απαιτητική παρτιτούρα του Bizet για να προσφέρει μια άρτια ισορροπημένη, απολύτως οπερατική και λεπτομερή ερμηνεία της." "… χαιρόμαστε που από αυτή τη θέση μπορούμε να τονίσουμε ότι η πολλά υποσχόμενη Ηπειρωτική Όπερα, βρίσκεται στα χέρια ενός ικανού μαέστρου του οποίου η ευρεία μουσική μόρφωση, η ανησυχία και το ταλέντο μπορούν να την οδηγήσουν μελλοντικά σε πολλές ακόμη επιτυχίες.
"Εφημερίδα "Ελεύθερος", Αθήνα 5 Αυγούστου 1999
"George's rehearsal technique and the manner in which he communicates with orchestras are impeccable. His approach is extremely thorough, but he also has a wonderful sense of humanity and humour, which gain him considerable respect from all the players with whom he works."
καθηγητής William Webb, καλλιτεχνικός διευθυντής του LCM
"Dem Dirigenten Georg Chlitsios muss ein hohes Lob gezollt werden. Mit sparsamen Gesten und dennoch deutlichen Impulsen gab er seinem Orchester immer die notige Sicherheit. Die Partituren, selbst die uberaus komplizierten der neuen Musik, schien er im Kopf zu haben, denn er dirigierte fast alles auswendig." (Στον μαέστρο Γ.Χ. ανήκει ένας μεγάλος έπαινος. Με λιτές κινήσεις και ταυτόχρονα με καθαρό παλμό, έδωσε στην ορχήστρα την απαραίτητη σιγουριά. Οι εξαιρετικά πολύπλοκες παρτιτούρες της νέας μουσικής ήταν κατασταλαγμένες στο μυαλό του αφού διηύθυνε από μνήμης).
Εφημερίδα "Schwarzwalder Bote", Germany 15 July 2000
"Από την πλευρά του ο αρχιμουσικός Γ.Χ. πρόσφερε στη Μαρία Χαιρογιώργου μια πειθαρχημένη και σοβαρών προθέσεων συνοδεία, υπογραμμίζοντας τις θεματικές μεταμορφώσεις κάθε κίνησης του κοντσέρτου Schumann. Με το ταλέντο του, τη λαμπρή του μουσικολογική κατάρτιση και τη σκληρή του εργασία, έχει καταφέρει να κτίσει μια θαυμάσια ορχήστρα-σχολείο για πολλούς Ηπειρώτες μουσικούς."
Κωνσταντίνος Καράμπελας-Σγούρδας, Εφημερίδα "Απογευματινή της Κυριακής", Αθήνα 23 Ιουλίου 2000
"Η ορχήστρα, παρά τις αντίξοες συνθήκες και κάτω από τη στιβαρή μπαγκέτα του εκπληκτικού μαέστρου, ουσιαστικού καθοδηγητή, Γιώργου Χλίτσιου, έδωσε ένα σπάνιο αποτέλεσμα. Οι φρασεολογίες με τα δύσκολα περάσματα ήταν τόσο καθαρά. Ο μαέστρος κατόρθωσε να ισορροπήσει τα τμήματα της ορχήστρας, ώστε να πετύχει ένα καθαρό ήχο και εξαίρετα ρυθμικό, με απόλυτη ταύτιση ορχήστρας-μπαλέτου. (...) Ο Γ.Χ. είναι μεθοδικός, ψύχραιμος και εκτελεστής των εντολών των συνθετών. Η δυναμική αυτοπεποίθηση και η γνώση του έργου νότα-νότα, τον οδήγησε να περιφρονήσει τον μετρονόμο."
Βασίλης Μακρίδης, για τη "Λίμνη των Κύκνων" Εφημερίδα "Βραδυνή", Αθήνα 20 Σεπτεμβρίου 2002
"George's rehearsal technique and the manner in which he communicates with orchestras are impeccable. His approach is extremely thorough, but he also has a wonderful sense of humanity and humour, which gain him considerable respect from all the players with whom he works."
καθηγητής William Webb, καλλιτεχνικός διευθυντής του LCM
"Dem Dirigenten Georg Chlitsios muss ein hohes Lob gezollt werden. Mit sparsamen Gesten und dennoch deutlichen Impulsen gab er seinem Orchester immer die notige Sicherheit. Die Partituren, selbst die uberaus komplizierten der neuen Musik, schien er im Kopf zu haben, denn er dirigierte fast alles auswendig." (Στον μαέστρο Γ.Χ. ανήκει ένας μεγάλος έπαινος. Με λιτές κινήσεις και ταυτόχρονα με καθαρό παλμό, έδωσε στην ορχήστρα την απαραίτητη σιγουριά. Οι εξαιρετικά πολύπλοκες παρτιτούρες της νέας μουσικής ήταν κατασταλαγμένες στο μυαλό του αφού διηύθυνε από μνήμης).
Εφημερίδα "Schwarzwalder Bote", Germany 15 July 2000
"Από την πλευρά του ο αρχιμουσικός Γ.Χ. πρόσφερε στη Μαρία Χαιρογιώργου μια πειθαρχημένη και σοβαρών προθέσεων συνοδεία, υπογραμμίζοντας τις θεματικές μεταμορφώσεις κάθε κίνησης του κοντσέρτου Schumann. Με το ταλέντο του, τη λαμπρή του μουσικολογική κατάρτιση και τη σκληρή του εργασία, έχει καταφέρει να κτίσει μια θαυμάσια ορχήστρα-σχολείο για πολλούς Ηπειρώτες μουσικούς."
Κωνσταντίνος Καράμπελας-Σγούρδας, Εφημερίδα "Απογευματινή της Κυριακής", Αθήνα 23 Ιουλίου 2000
"Η ορχήστρα, παρά τις αντίξοες συνθήκες και κάτω από τη στιβαρή μπαγκέτα του εκπληκτικού μαέστρου, ουσιαστικού καθοδηγητή, Γιώργου Χλίτσιου, έδωσε ένα σπάνιο αποτέλεσμα. Οι φρασεολογίες με τα δύσκολα περάσματα ήταν τόσο καθαρά. Ο μαέστρος κατόρθωσε να ισορροπήσει τα τμήματα της ορχήστρας, ώστε να πετύχει ένα καθαρό ήχο και εξαίρετα ρυθμικό, με απόλυτη ταύτιση ορχήστρας-μπαλέτου. (...) Ο Γ.Χ. είναι μεθοδικός, ψύχραιμος και εκτελεστής των εντολών των συνθετών. Η δυναμική αυτοπεποίθηση και η γνώση του έργου νότα-νότα, τον οδήγησε να περιφρονήσει τον μετρονόμο."
Βασίλης Μακρίδης, για τη "Λίμνη των Κύκνων" Εφημερίδα "Βραδυνή", Αθήνα 20 Σεπτεμβρίου 2002